FREEDOM! FOREVER!



::: 30 sen :::


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





...........................
Tajuk : Teman Tapi Mesra
Penyanyi : Ratu
...........................

Aku punya teman
Teman sepermainan
Kemana ada dia selalu ada aku
Dia amat manis
Juga baik hati
Dia selalu ada
Waktu untuk membantuku
Namun aku bingung
Ketika dia bilang cinta
Dan dia juga katakan
Tuk ingin jadi kekasihku
Cukuplah saja berteman denganku
Janganlah kau meminta lebih
Ku tak mungkin mencintaimu
Kita berteman saja
Teman tapi mesra
Aku memang suka pada dirimu
Namun aku ada yg punya
Lebih baik kita berteman
Kita berteman saja
Teman tapi mesra
Aku punya teman
Teman sepermainan
Kemana ada dia selalu ada aku
Namun aku bingung
Ketika dia bilang cinta
Dan dia juga katakan
Tuk ingin jadi kekasihku

p/s : 30 sen. apakah nilai 30 sen pada hari ini? saya rasa 1 kuih pun lebih dari 30 sen kerana 3 biji kuih rm 1. maka 1 biji kuih dalam 33.3333 sen. 30 sen juga boleh dapat 6 biji gula-gula. 30 sen masa saya sekolah rendah bolehlah dapat nasi lemak biasa, dapat beli air. tapi kini 30 sen merupakan kenaikan petrol berkuatkuasa semalam. tidak perlu saya tulis panjang lebar kerana ribuan blog dan di dada akhbar ada menulis, menyatakan, memberikan pendapat tentang hal ini. cuma dibawah ringkasan
kronologi kenaikan.

sebelum 1990 - RM 0.89
Tahun 1990 - RM 1.10 (kenaikan RM 0.21)
01/10/2000 - RM 1.20 (kenaikan RM 0.10)
20/10/2001 - RM 1.30 (kenaikan RM 0.10)
01/05/2002 - RM 1.32 (kenaikan RM 0.02)
31/10/2002 - RM 1.33 (kenaikan RM 0.01)
01/03/2003 - RM 1.35 (kenaikan RM 0.02)
01/05/2004 - RM 1.37 (kenaikan RM 0.02)
01/10/2004 - RM 1.42 (kenaikan RM 0.05)
05/05/2005 - RM 1.52 (kenaikan RM 0.10)
31/07/2005 - RM 1.62 (kenaikan RM 0.10)
Hari ini: 28/02/2006 – RM 1.92 (kenaikan RM 0.30)

Maka, kenaikan memang tetap ada kerana alasan-alasan yang diberikan terutama penjimatan rm 4.4 billion dari subsidi yang sebelum ini diberikan sebanyak 30 sen. jangan risau rakan - rakan. harga minyak kita masih paling murah di ASEAN. apa boleh kan dah naik. terpaksalah terima. terpaksalah membudgetkan diri setiap kali menekan pedal. terpaksalah mungkin harga barangan pula naik. terpaksalah saya yang menganggur ini segera mencepatkan diri mendapat kerja juga. diharapkan kenaikan minyak dikala pengurangan subsidi kerajaan membawa kebaikan kepada pembangunan negara bak kata perdana menteri. tanggungjawab dan amanah dari kami rakyat Malaysia. oh lagu ratu berjudul teman tapi mesra. biasa biasa jek. kena dgr 18 kali kut baru leh jadi best. selamat memulakan kerja kepada saudara tat di PMU Klcc. oh minyak oh minyak.
___________________________________________________________________


0 Responses to “::: 30 sen :::”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Lilypie Fourth Birthday tickers Daisypath Next Aniversary Ticker Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

AboutMe

  • I'm reef
  • From Kerteh New Town, Terengganu, Malaysia
  • The Last Man Standing
  • My profile

Previous posts

Archives

[Hidup Mesti Terus]

Lingkaran

Lakaran

Liputan

Lingkungan

Lembaran

Lebuhraya

Lengkapan

Lampiran

Laluan

Katakanlah





target= target=!--################################# Put your links here ############################################--_blank