FREEDOM! FOREVER!



::: alasan :::


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





..............................................................
dR Sam (dR Sam / S Amin Shahab)

Saya Anak Malaysia
..................................................

( 1 )
1953
Bulan 5 aku dilahirkan
Di sebuah negeri yang diberi nama
NEGERI SEMBILAN

( 2 )
Selepas itu aku dibesarkan
Di NEGERI KELANTAN
Aku belajar di sekolah orang putih
Dekat dengan Pasir Puteh

Saya Anak Malaysia ( 4X )

( 3 )
Lepas sekolah aku merayau
Negeri mat saleh aku merantau
Tempat orang indah sekali
Tapi MALAYSIA dekat di hati

Saya Anak Malaysia ( 4X )

Sampai masa aku pun balik
Tapi makweku nampak pelik
Dia kata nak jadi apa
Aku kata itu Tuhan punya kuasa

Saya Anak Malaysia ( 4X )

( 4 )
Lemah lembut sopan santun
Sudah menjadi darah dagingku
Walaupun aku nampaknya kutu
Aku hormat orang tuaku

Saya Anak Malaysia ( 4X )

(Ulang 2,3 & 4)

p/s : ewah. patriotika nampaks ini malam? mimpi siang apakah saya? saya anak malaysia. anda bukan anak malaysia ke? tengok kad pengenalan sikit. maaf hm tuah pinjam gaya penulisan sedikit. saya minat gaya dia yang `slumber`. alasan. ya saya sendiri pun kadangkala sering beralasan. alasan itu ini. selalu ada alasan apabila malas melanda. ada sahaja kreativiti untuk memberikan alasan. kadangkala terlupa sesuatu pun boleh mencipta alasan. alasan pun ada yang masuk akal dan ada yang seringkali tidak masuk akal juga. saya cuba untuk mengurangkan alasan tetapi memberikan jawapan. ek. macam sama tetapi berbeza. kembali pada anak malaysia. andai andailah kan kita bersatu, segalanya mungkin. memang kita mesti bersatu kerana kita rakyat malaysia, malaysia milik kita, hak kita. bagaimana bersatu? bergandingan tangan kerana tiada seorang pun yang tiada kepentingan dengan malaysia selagi dia warganegara malaysia yang sah. jurang perkauman masih ada dan ada segelintar pihak yang saya lihat sangatlah memegang semangat bangsa sendiri. tidak tahulah bangsa apa tapi ada. nak ke mana andai bangsa yang dipertahankan memakan bangsa sendiri? andai kualiti tiada pula. marilah sama-sama semua cari formulasinya. jadilah professionalisma. kad bangsa sering menjadi bahan percaturan pihak-pihak tertentu. sama-samalah, malaysia kita, kita punyalah, bukan-bukan orang lain, bukan orang-orang yang kelihatan mahu merosakkan malaysia. saya anak malaysia.

kata - kata ini hari : mana benar, mana salah, mana kawan, mana sahabat, mana lawan, mana musuh, mana esok, mana - mana sahaja.
_________________________________________________________________


0 Responses to “::: alasan :::”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Lilypie Fourth Birthday tickers Daisypath Next Aniversary Ticker Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

AboutMe

  • I'm reef
  • From Kerteh New Town, Terengganu, Malaysia
  • The Last Man Standing
  • My profile

Previous posts

Archives

[Hidup Mesti Terus]

Lingkaran

Lakaran

Liputan

Lingkungan

Lembaran

Lebuhraya

Lengkapan

Lampiran

Laluan

Katakanlah





target= target=!--################################# Put your links here ############################################--_blank