FREEDOM! FOREVER!



:: astro :::


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





subversif!
songsang!
kolot!
fitnah!
pengkhianat!

apabila
kiri jadi kanan
kanan jadi kiri

apabila
kancil jadi bmw
bmx jadi peugeuot

apabila
kepuraan terserlah
kebenaran dihumban

apabila
buat tidak faham
hati terkatup

apabila
terbuai lena
kala lain sengsara

apabila
tiada adab lagi
dunia moden katanya

apabila
hitam makin kelam
putih makin kusam

apabila
semua tiada seri
hati mati
hadirlah isilah jiwa
dengan santapan rohani
ingatan pada penciptaNYA

apabila
ku sedari
pandangan beza
hala tidak sama
cuma yang sama
hanyalah
semua cari
bahagia
tenang
damai
walau lain cara
pasti
ada jalannya
pilihlah ia....

p/s : banyak pula ilham merepek pendek. entah apa saya sendiri pun enggak faham. terlalu halus untuk dihalusi. terlalu dalam untuk didalami. hari ini secara rasmi astro saya mula beroperasi di rumah saya. sudah tidak saya melihat rangkaian percuma tv. saya sudah kembali menonton discovery channel kegemaran saya. tidak lupa AXN dan lain lain mana saluran menarik yang ada. oh. tadi pagi tiba surat dari ESU mengatakan syabas tahniah atas keputusan peperiksaan semester lepas. usaha lagi? usaha lagi apa nyek encik asridin. saya sudah rasmi menamatkan pengajian dari utp. terima kasihlah pada encik asridin ingat pada saya lagi. sudah tengah mac. masih tiada sinar dari HRM. masih kelam suram gelap. adeh. haruskah ku plan B? atau terus plan C? lupa pula rangkaian saya makin banyak. ini gara-gara bookmark yang hilang. saya letak semua bookmark saya dalam rangkaian sebelah ini. oh. selamat mengisi borang borang pada pelajar spm. pohonlah biasiswa PETRONAS di UTP. anda tidak akan menyesal. tidak sama sekali seperti saya ini. benar.

kata- kata ini hari : tidak terungkap dengan kata, tidak terkerdip renung mata, tidak terdetik dalam jiwa, tidak tersulam dengan tinta, tidak tersembunyi segalanya
______________________________________________________________


0 Responses to “:: astro :::”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Lilypie Fourth Birthday tickers Daisypath Next Aniversary Ticker Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

AboutMe

  • I'm reef
  • From Kerteh New Town, Terengganu, Malaysia
  • The Last Man Standing
  • My profile

Previous posts

Archives

[Hidup Mesti Terus]

Lingkaran

Lakaran

Liputan

Lingkungan

Lembaran

Lebuhraya

Lengkapan

Lampiran

Laluan

Katakanlah





target= target=!--################################# Put your links here ############################################--_blank