FREEDOM! FOREVER!



::: sajak :::


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





SAJAK AKU YANG KECUNDANG


Kecundangnya aku hari ini
kerana solatku tidak terjaga kemasnya
solatku tiris dan tipis
solatku longgar dan hakis
solatku menjadi sekadar ingatan paksaan
bukan keikhlasan

Aku kecundang wahai teman
kerana kelemahan dan kegagalanku
setelah aku terfana pada kesibukan dunia
yang ku katakan alasan segala alasan
alasanlah yang tinggal kini
yang nanti aku kupersembahkan di kemudian hari

Kecundang bermakna dosa
aku memohon keampunan
taubat dan hidayah cita-citaku kini
setelah kecundang

Siang dan malam
pagi dan petang
aku berdoa supaya tidak terus kecundang

p/s : sebulan lebih sahaja lagi sebelum peperiksaan akhir.
kelas Cultural Antropology petang ni menarik juga berkisar
tentang Gender and Religion. esok mungkin bermula puasa.
malam ini mari bertarawikh. sajak diatas copy paste sahaja
dan bukan karya sendiri. belum datang ilham lagi.
khamis pilihanraya kampus UTP lak. x kenal sgt calon2.
tatau mau turun ke tidak memangkahkah diri. mari dinner
awal untuk tarawikh malam ini.
_____________________________________________________________________________________


0 Responses to “::: sajak :::”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Lilypie Fourth Birthday tickers Daisypath Next Aniversary Ticker Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

AboutMe

  • I'm reef
  • From Kerteh New Town, Terengganu, Malaysia
  • The Last Man Standing
  • My profile

Previous posts

Archives

[Hidup Mesti Terus]

Lingkaran

Lakaran

Liputan

Lingkungan

Lembaran

Lebuhraya

Lengkapan

Lampiran

Laluan

Katakanlah





target= target=!--################################# Put your links here ############################################--_blank