FREEDOM! FOREVER!



Sabtu Yang Memberi Infiniti Harapan


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





Infiniti? Mengapa infiniti? Kerna jenama Nissan di Amerika Infiniti?
Tidak. Infiniti kerna saya terlalu extreme tentang harapan. Harapan
saya dengan pembentangan terakhir projek terakhir saya berkisar tentang
kajian mengenai aktiviti mikroorganisma dalam mengurangkan kelikatan minyak
mentah. Harapan? Mengapa harapan? Kerna dengan harapan, kita ada halatuju dan
matlamat. Kita ada sesuatu yang ingin dicapai. Kita akan ada motivasi untuk
merealisasikannya. Barangkali orang akan berkata, nak harapkan apa lagi?
Apa lagi yang ingin diharapkan. Namun bagi saya, saya ada harapan. Saya harapan
kedua ibu dan bapa saya. Harapan bangsa dan negara. Kalau diikutkan, siapalah saya
di antara berjuta rakyat Malaysia. Namun, apakah yang membezakan antara kita?
Pendirian diri? Pemikiran? Itu yang membezakan kita. Kita yang daripada acuan
yang sama. Maka yang membezakan kita mungkin apa yang kita baca, apa yang kita
fahami, apa yang kita percayai, ahh, apa apaan. Kedengaran lagu baru Ahli Fikir
bertajuk Geleng amat pedas sekali. Kita yang hanya mengikut sahaja. Bukan
memberontak namun mungkin kita harus pertahankan apa yang kita percayai dan
pendirian kita. Ikut sahaja. Mengapa mahu membantah. Berbalik pada harapan.
Terima kasih pada saudari Mazura kerna pagi - pagi dan menerangkan sesuatu
yang amat penting untuk Isnin ini. Pagi Isnin ini jam 8 pagi adalah
perjuangan terakhir saya. Perjuangan yang mungkin lebih besar dari
peperikasaan sendiri. Perjuangan membuktikan kemampuan diri. Maaflah andai
tulisan hari ini berbaur lain. Saya sendiri berasa lain. Mungkin selepas Isnin
semuanya kan berubah. Salam undur diri dahulu. Wassalam.
_____________________________________________________________________________________


0 Responses to “Sabtu Yang Memberi Infiniti Harapan”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Lilypie Fourth Birthday tickers Daisypath Next Aniversary Ticker Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

AboutMe

  • I'm reef
  • From Kerteh New Town, Terengganu, Malaysia
  • The Last Man Standing
  • My profile

Previous posts

Archives

[Hidup Mesti Terus]

Lingkaran

Lakaran

Liputan

Lingkungan

Lembaran

Lebuhraya

Lengkapan

Lampiran

Laluan

Katakanlah





target= target=!--################################# Put your links here ############################################--_blank