FREEDOM! FOREVER!



::: kejar :::


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





=================================
Penyanyi : Irwansyah
Judul : Pencinta Wanita
=================================

Ku Temukan dalam Pencarian
Cinta Sejati Untuk Hidupku
Kurang Lebih Yang Seperti Dia
Ku Harap Dalam Cintaku

Ku Tak Mahu Menjanjikannya
Pasti Bahagia Bila Denganku
Biar Dia Rasakan Sendiri
Betapa Gilanya Cintaku

Aku Memang Pencinta Wanita
Namunku Bukan Buaya
Yang Setia Pada Seribu Gadis
Ku Hanya Mencintai Dia

Aku Memang Pencinta Wanita
Yang Lembut Seperti Dia
Ini Saatku Akhiri Semua
Pencarian Dalam Hidup Dan Cintaku
Ternyata Yang Ku Mahu Hanyalah

Dia....

p/s : entah mengapa, filem terbaik indonesia saya masih `mengejar matahari`. walau filem tersebut kurang unsur kejiwangan seperti cerita `heart` yang juga dari indonesia. mungkin kerana unsur persahabatan yang mendalam tema filem tersebut. saudara fung rumet saya bertanyakan apa perasaan sudah hampir 2 bulan di kerteh dan jawabannya ringkas sahaja janji ada kamu, odan, syafiq dan saro serta lain - lain sudah cukup lengkap bagiku. benar ia benar. oh, saya tidak jadi ke laut. helikopter - helikopter sebanyak 10 biji diarahkan untuk tidak beroperasi pada hari selasa lalu kerana masalah - masalah teknikal. maka meneruskan kerja - kerja di pejabat seperi kebiasaan. malamnya pula rekod kerana `collaps` tidur dari jam 8 malam hingga 5 pagi! kerana rasa amat tidak larat sekali badan. usah dipaksa-paksaan pun kalau tidak larat tidur sahaja kan. bagaimana dengan `skin` agak baru saya? setelah sekian lama baru dapat tukar. ramadhan ini pula pasti saya rasa pantas bangat berakhir. masa kian mengejar dan mencengkam - cengkam. pagi jam 7.30 pg sudah tiba di pejabat, jam 6.40 petang baru mahu pulang dan terus ke bazaar ramadhan di bandar `baru` kerteh kemudian sampai rumah terus berbuka puasa. ini sudah sebentar seminggu berlalu. demi masa! sesungguhnya manusia dalam kerugian! manakah perginya masa - masa ku! adakah aku sudah berpesan - pesan dengan kebenaran dan kesabaran! Muhasabah pada diri sendiri. Saya perlukan ia. Saya tiada toleh ke belakang. Tiada lupa `keluarga` amat penting sekali. Saya baru merasakannya, merasakan kekeluargaan yang tiada akan terputus. Kebelakangan ini, hujan sering melanda kerteh. Hujan yang amat lebat sekali. Hari ini mahu penuhi dengan sefaedah - faedahnya InsyaAllah. I`m the one! I`m the man! Selamat melayan lagu `pencinta wanita` ini. Walau tiada dapat lawan itu `kenangan terindah`. Salam ramadhan semua! Kalau tiada tahu apa - apa pasal agama, usahlah analogikal sendiri. Ada yang di luar kemampuan fikiran. Carilah yang tersilatan tapi janganlah terpesongan. Semuanya lengkap dalam Al - Quran dan ikutilah fahamilah ia. Kualiti itu adalah apabila apa yang disuruh dilakukan seperti apa yang disuruh kan. Adeh. Panjang pula tazkirah saya. Pesanan pada diri saya juga yang sering kealpaan ini. Selamat!





kata - kata ini hari : "Faith which does not doubt is dead faith." ~ Miguel de Unamuno ~

laman web hari ini : Sultan Muzaffar
( dari isi hati pandangan mata dan rakaman lensa seorang sultanmuzaffar)
___________________________________________________________________


0 Responses to “::: kejar :::”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Lilypie Fourth Birthday tickers Daisypath Next Aniversary Ticker Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

AboutMe

  • I'm reef
  • From Kerteh New Town, Terengganu, Malaysia
  • The Last Man Standing
  • My profile

Previous posts

Archives

[Hidup Mesti Terus]

Lingkaran

Lakaran

Liputan

Lingkungan

Lembaran

Lebuhraya

Lengkapan

Lampiran

Laluan

Katakanlah





target= target=!--################################# Put your links here ############################################--_blank