FREEDOM! FOREVER!



::: kembali :::


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





==================================
Penyanyi : Search & Awie

Tajuk : Setia Di Dalam Kacamu
==================================

Pinjamkan ku cermin
Untukku melihat serimu
Mungkin bias bongkar
Bisa pandai berkata yang benar

Ku berdiri di sini
Berhari-hari bercerminkan diri
Apakah kau masih setia
Atau sepi dalam kacamu

Aku datang ke tamanmu
Kala rimba hati jadi kudus
Tak mengapa salah faham
Kisah lama terpadam

Bertanya kulagi
Di hadapan cermin
Entah berapa kali
Benarkah tiada syarat
Untuk aku milikimu

p/s : saya kembali.kembali ke mana? mana mana sahaja. `constructive mind` perlu dipertahankan dan diperkasakan. kala evolusi merentasi dimensi terbukit sebuah ekk apa saya merepek ini. ya. kembali ke kerteh. hidup saya Alhamdulillah dah sebulan lebih di kerteh ini dan semuanya berjalan dengan penuh kelancaran sekali. seharian dirasakan sekejap cuma lebih lebih lagi apabila telah agak banyak juga tugasan saya selaku jurutera pembaikpulihan di carigali petronas. ada yang berkata wah hebat sudah kamu sudah jadi jurutera. memang hebat! tanggungjawab yang agak berat berbanding jawatan lain. namun, apa sahaja pekerjaan sudah mesti kerana Allah SWT. jangan kerana boss, orang atau petronas itu sendiri. niat ikhlaskan hati padaNYA. ini nasihat pada diri saya sendiri. uhuks. tiadalah. tetapi saya masih belum dapat merangka perancangan kehidupan yang teliti dan teratur. masih bergantung dan bertindak dengan rentak yang ada sahaja. lega syukur orang orang rumah saya semua sudah serasi sudah. insyaAllah hujung bulan ini baru saya akan ke pelantar.ya ya ya saya perlukan sedikit tekanan untuk menghasilkan sebuah ketakjuban dan keajaiban. saya terlalu santai mungkin. cubaan untuk menulis panjang sahaja ini :P biasa menulis agak pendek sahaja. dengan ada strymx ni. bolehlah saya lebih rajin mengemaskini blog ini. sambung lagi nanti! sebelum terlupa lagu macam best dari search bersama awie bertajuk setia dalam kacamu. (-_-)

kata - kata ini hari : "Some forms of reality are so horrible we refuse to face them, unless we are trapped into it by comedy. To label any subject unsuitable for comedy is to admit defeat." ~ Peter Sellers~

laman web hari ini : Kingdom Of Flowers
( "......Penulisan kami tidak menemukan kebenaran, tapi mengetuk-ngetuk pintu bagi munculnya kebenaran (Goenawan Mohamad).. ." )
___________________________________________________________


0 Responses to “::: kembali :::”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Lilypie Fourth Birthday tickers Daisypath Next Aniversary Ticker Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

AboutMe

  • I'm reef
  • From Kerteh New Town, Terengganu, Malaysia
  • The Last Man Standing
  • My profile

Previous posts

Archives

[Hidup Mesti Terus]

Lingkaran

Lakaran

Liputan

Lingkungan

Lembaran

Lebuhraya

Lengkapan

Lampiran

Laluan

Katakanlah





target= target=!--################################# Put your links here ############################################--_blank