FREEDOM! FOREVER!



::: ya :::


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





Beginilah aku...

jika kita mahu berkawan
aku tidak sehebat mana
aku tidak mampu memberimu bulan
atau bintang
aku tidak mampu memberimu mimpi gembira
aku tidak mampu menjadi mereka
aku tidak mampu bermanis kata-kata
kerana aku hanya satu
beginilah aku

jika kita mahu berkawan
bukan perlu kita bergelak saja
bukan perlu kita berenang atau terbang merata
bukan kita harus mengilat gangsa
sedang kau menangis aku juga terasa
kerana aku hanya satu
beginilah aku

jika kita mahu berkawan
saling menerima seadanya
saling mendengar
saling bercerita
saling mengadu
saling meratap
saling menghiba
saling setia
jika lain yang kau mahu
tidak perlulah kau temui aku
kerana aku hanya satu
beginilah aku

p/s : ya. begitulah aku. jam 10 pagi. Alhamdulillah sudah
sarapan nasi goreng telur mata sama teh tarek. mahu mula
menelaah untuk peperiksaan esok terakhir. ya. bilakah aku
mahu berubah? azam 2oo6 kah? aku harus kentalkan lagi diri
ini punya jati diri. entahlah. tidur semalam dekat pukul 4.
subuh sedar juga namun tidur balik sebentar. banyaklah yang
terlintas di fikiran minda ini. lupa pula puisi dicuri dan
bukan ciptaan sendiri. saya tidak hebat berbahasa berpuisi
domba. sudah. ya. mari menelaah dengan lafaz Bismillah.
_____________________________________________________________________________________


0 Responses to “::: ya :::”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Lilypie Fourth Birthday tickers Daisypath Next Aniversary Ticker Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

AboutMe

  • I'm reef
  • From Kerteh New Town, Terengganu, Malaysia
  • The Last Man Standing
  • My profile

Previous posts

Archives

[Hidup Mesti Terus]

Lingkaran

Lakaran

Liputan

Lingkungan

Lembaran

Lebuhraya

Lengkapan

Lampiran

Laluan

Katakanlah





target= target=!--################################# Put your links here ############################################--_blank