FREEDOM! FOREVER!



::: ziarah :::


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...




Sarawak . Aku pernah masa kecil - kecilan duduk di Sarawak masa ayahku bertugas di sana. Mungkin masa aku berumur 2 - 3 tahun begitu . Lokasi di Miri iaitu bandaraya minyak . Masa dewasa aku berada semula di Miri untuk kursus bersama syarikat kami . Aku menginap di Miri Marriott Resort & Spa . Biliknya memang amat menarik laksana pusat `resort` . Aku , Hazeem dan lain - lain di bawa berjalan - jalan sekitar Miri oleh sahabat Sarawak kami Lum Tuck Fai . Makan pun memang sedap itu di tepi Sungai . Waktu petang kami mengambil angin di pesisir pantai dan menangkap beberapa gambar kenangan . Waktu malam sempat dihabiskan bermain ping pong di gimnasium . Oh nama kursus kami itu baru aku teringat ` Change Management` . Subjek yang amat ringkas dan santai sekali . Sebelum pulang ke semenanjung kami membeli belah di kedai cenderamata . Sudah mesti aku menyambar 2 - 3 t-shirt untuk kenangan . Mungkin suatu hari nanti aku akan ditugaskan ke Miri pula siapa tahu . Bagi aku Miri merupakan bandar yang sederhana besar dan masih aman damai . Oh sahaja nak cuba bercerita pula. Heh.


kata - kata ini hari :

Poetry is the supreme fiction, madame.
Take the moral law and make a nave of it
And from the nave build haunted heaven. Thus,
The conscience is converted into palms,
Like windy citherns hankering for hymns.
We agree in principle. That's clear. But take
The opposing law and make a peristyle,
And from the peristyle project a masque
Beyond the planets. Thus, our bawdiness,
Unpurged by epitaph, indulged at last,
Is equally converted into palms,
Squiggling like saxophones. And palm for palm,
Madame, we are where we began.

~ Wallace Stevens ~
(2 October 1879 – 2 August 1955) was an American poet and businessman.

laman web hari ini : MIRI Today

__________________________________________________


0 Responses to “::: ziarah :::”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Lilypie Fourth Birthday tickers Daisypath Next Aniversary Ticker Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

AboutMe

  • I'm reef
  • From Kerteh New Town, Terengganu, Malaysia
  • The Last Man Standing
  • My profile

Previous posts

Archives

[Hidup Mesti Terus]

Lingkaran

Lakaran

Liputan

Lingkungan

Lembaran

Lebuhraya

Lengkapan

Lampiran

Laluan

Katakanlah





target= target=!--################################# Put your links here ############################################--_blank